lördag 10 mars 2018

Pysselnödighet

Jag lovade att nästa inlägg på bloggen skulle vara något roligt. Något som fick mig att le när jag skrev det. Något som inte innehöll sorgligheter. Så jag gör ett försök! 

Jag började nämligen det här året i en alldeles nödvändig pysseldimma. Pysselnödighetens nödighet. Jag har alltid varit pysslig av mig och stundvis så kryper det i kroppen om jag inte kan få utlopp för alla mina tokiga, pyssliga idéer. Jag älskar att skapa saker, hitta på egna, unika hittepån. Allra helst djursaker. På den gamla illertiden så sydde jag sovpuffar i alla möjliga modeller, många produkter var och är fortfarande helt unika. Mina kreationer som fortfarande får mig att skratta högt när jag ser dem. Nån dag får jag leta rätt på lite bilder och lägga in här, men kamikazekaniner, sprängda bävrar och flugfångande grodor var bara några av mina hittepåbäddar. 

Sen illertiden gick i graven har det varit dåligt med pysslande. Jag har sytt enstaka hundbäddar men inte så mycket mer. Men i julas blev jag med en alldeles egen plottermaskin och sen dess går varje vaken minut som inte ägnas åt jobb eller hundar åt att pyssla. Och hjälp vad kul det är! Att få designa sina alldeles egna tryck nästintill utan begränsningar. Att kunna kombinera det med att både sy, måla, rita och ett onaturligt galet hundintresse är ju för en certifierad pysseldåre något helt magiskt. Och så fantastiskt kul. 

Efter Fisksorgligheterna, även om jag bevisligen är alldeles tokledsen fortfarande, så har det ändå varit en stor hjälp. Det har inte blivit många sekunder av sitta i soffan och vara ledsen. Istället har jag bosatt mig i min föredetta matsal som sen årsskiftet blev en pysselverkstad istället. Förvisso hade det kanske varit bättre att tillåta mig att vara ledsen en sväng, men jag tror ändå att pysslandet på sitt vis har varit nyttigt. Och jag har ju så tokigt många hittepåidéer! Jisses! Jag kommer ju aldrig hinna göra allt jag vill göra!

Hur som haver - pysslandet har i alla fall gjort mig lite glad. Det finns få saker som är så tillfredställande som att bli klar med ett eget projekt och känna sig riktigt nöjd. 

Nåväl nog tramspratat. Här är lite sånt som jag pysslat med senaste tiden! 













































































1 kommentar:

  1. Älskar din "logga" med Lushund och Lakritssnigel!!

    SvaraRadera