onsdag 28 mars 2018

Pyssel i tröttdimman

Hur går det på pysselfronten då? Jodå bara bra! Tackar som frågar!

När vi inte äter obscena mängder våfflor, går vilse i skogen, aktar oss för vithajar på simskolan, diskar oss i agility eller jobbar (jo, vi jobbar faktiskt heltid) så pysslas det för fullt. Att sova har jag rationaliserat bort. Sånt skräp har visat sig ha en menlig inverkan på min fritid. Alltså pysslas det allt som oftast långt in på nätterna för tillfället. Det blir lätt så när man har ett pågående projekt. Svårt att ta en paus då man så gärna vill se slutresultatet. Många av projekten är liksom ganska tidskrävande - detaljerade tryck som jag ska designa från scratch kan liksom ta uppemot en 10 timmar av petande innan jag är såpass nöjd att jag kan börja skära ut vinylen - och det är då det roliga verkligen börjar och man äntligen får se hur det faktiskt ser ut. 

Klockan är då i princip alltid mitt i natten, linserna har torkat fast nånstans i bakhuvudet och ryggen har för längesedan låst sig i fällknivsläge. Hundarna har däckat i varsin vinylhög. Men bli klar måste jag! Och det är nånstans här jag alltid klantar till det - skär ut fel färg, pressar åt fel håll, rensar bort halva vinylen. Ingenting blir nånsin bättre i tröttdimma, men jag verkar aldrig kunna lära mig det ändå. Så tills dess skaffar jag ögondroppar, knaprar nsaid för ryggen och skaffar en starkare pannlampa! 

Under de senaste veckornas sömnlösa nätter har jag bland annat pysslat fram detta:




































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar