torsdag 4 augusti 2016

alldeles helt slututmattad i huvudet

Att gå en promenad med Snigelprylen de senaste månaderna har varit en alldeles genomvidrig upplevelse nästintill varje gång. Från att ha ägnat större del av sitt liv till att gå fot, hålla ögonkontakt så att man nästan ledsnar på henne, aldrig dra i kopplet och bara vara helt fantastisk på promenaderna så har hon nu förvandlats till något helt annat. Något annat jag liksom inte ens vet vad jag ska göra med. De tappahuvudet tendenser som hon visat på tävlingsplanen har nu även genomsyrat våra promenader. Hon går än hit, än dit. Ena sekunden travar hon fint vid min sida för att i nästa sekund snabbt som ögat slinka bakom mina knäskålar bara för att ställa sig och glo ut i tomma intet på andra sidan om mig, helt obekymrad över de brännsår kopplet just lämnade i mina knäveck. Från att ligga på rätt bra framåt i kopplet kan hon plötsligt börja sacka efter och långsamt släntra bakom mig samtidigt som hon translikt ser sig om. Ena sekunden går hon så fint brevid mig, tigger godis och sköter sig alldeles strålande för att bara en mikrosekund senare kasta sig huvudstupa in i en buske och bli helt okontaktbar. Från ingenstans kan hon bara streta iväg ut i kopplet och ställa sig på en grästuva och liksom bara stå och glo. Hon byter håll och sida under promenaden oftare än vad man behöver byta fil i rondellen runt Triumfbågen och jag blir liksom alldeles helt slututmattad i huvudet över hennes oförmåga att behålla någon form av fokus i mer än trekommasjuttifemsekunder. Hon är glad som tusan, flärper på precis som vanligt och tjohoar sig fram genom dagarna. Men hjärnan verkar helt och fullständigt ha tagit semester och hon har blivit en större fara för sig själv och resten av omgivningen än vad hon någonsin har varit.

Men nu tror jag att jag har kommit på det. Nu tror jag att jag vet vad det är hon egentligen pysslar med. Hundprylen måste ha börjat spela Pokémon Go. Någon annan förklaring kan jag faktiskt inte finna. För baskemig om inte hunden beter sig exakt och precis så som alla andra Pokémon Go spelare verkar göra.

Skjut mig
Mvh uppgiven matte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar