måndag 2 maj 2016

Tillbiffning av pyrretöser - how to guide

Häromdagen kommenterade Sandra att systrarna Berger verkligen hade musklat på sig. Särskilt över de ädla bakdelarna. Hon nämnde det flera gånger och undrade vad jag hade gjort och hur vi hade tränat och om det fanns möjlighet att få hyra in en liten phalènegrabb för tillbiffning. Själv kliade jag mig mest i huvudet och undrade hur det hela hade gått till. Om något så har vi snarare varit ganska så kassa på ordentlig fysträning senaste veckorna. Det har mest blivit koppelpromenader och agilityträning för Snigel. Inget aktivt fysande alls faktiskt.

Jag fortsatte att klia mig i huvudet och fundera på hur det hade gått till halva kvällen. Nu såg och kände jag ju det helt plötsligt själv. Rediga välmusklade bakdelar på båda flickorna. Något de inte haft på väldigt länge tycker jag. Mycket tjusigt hur som helt. Men hur har vi lyckats med det här, nu? Nu när vi inte tjohat runt i midjebälte på tvåmila promenader eller ens tagit en löptur på evigheter?

Jo ser ni. Det ska jag ta och berätta för er. Efter en stunds finurlande kom jag på exakt hur töserna gått tillväga för att få så fina välmusklade rumpor. Jag säger bara tre veckor av äckellöpande och porrsurfande i/över/under/brevid/på  min säng/soffa/köksbord. Det är inte tjusiga välförtjänta fysrumpor de format fram. Nej. Det är juckmuskler. Juckmuskler som damerna överansträngt genom att upprepa nittiosex tvåminuterspass per dag av intensivt juckande mot varandra. Det ni.

Det förklarar också varför Lushunden och matte snarare fläskat på sig under dessa veckor. Choklad. Torkad kycklingfilé. Chips. Korv. Det finns inte så mycket annat man kan göra när man gömmer sig i en bunker under köksbordet i tre veckor i ett desperat försök att undvika att bli för evigt traumatiserad av systrarna snusk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar