tisdag 12 april 2016

Lilla bilen, alla hundprylar och hur får man plats?

Appropå apselut ingenting alls. Eller kanske rättare sagt appropå en kommentar jag fick gällande baksätet i min bil häromdagen; bor du här? Städar du aldrig? 

Ja, jo, egentligen så gör jag nog kanske faktiskt det. Särskilt nu när vi blivit med gelehallontält som såklart även det måste bo i bilen. Man vet ju aldrig när man känner att man vill fälla upp ett schnajsigt partytält liksom. Jag och min fantastiska lilla bil är liksom redo för allt. Extra skor? Jajjamen! Batterier? Apselut! Myggmedel? Självklart! Kattstrypare? Livsviktigt! Tre rullar silvertejp? Såklart! Ett halvt apotek? Vad annars! Kaffebryggare? Micro? Piano? Jamen visst! Vad annars ska man ha i världens bästa lilla bil? 

Men visst insåg jag att det kanske var dags att styra upp lite i baksätet ändå. Det såg faktiskt ut lite som nån hade sprängt Gekås där bak på säter. Måste om inte annat kunna få plats med mer livsnödvändiga onödvändigheter. 

Så numera ser det ut så här i vårt andra hem!

Jajo, det kan vara så att det kanske hade varit smart att köpa en större bil. Alternativt ha färre prylar...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar