måndag 5 oktober 2015

Dra mig långsamt upp och ner i en dramat

Åh hej! Rumpan i backen! Lite tungflärp, lyfta en vänstertass, passa på att flärpa med öronen samtidigt som svansen gör dubbelknut på sig själv. Åh nu vet jag! Höger och vänster framtass. Skaka lite grann. Backa två steg, sprattla med ett bakben. Glöm inte tungflärpet! Just ja! Upp på bakbenen! Framtassar i luften! Vifta lite på svansen. Viktigt att inte glömma att backa tre steg och avsluta med en piruett. Åh en piruett till. Bäst att flärpa lite extra med örat samtidigt som jag marsvinskvittrar medan jag backar runt i en cirkel. Tjoho! Det här går ju så löjligt bra! Häng med nu! Magen i backen, nu crawlar vi! Höger, vänster, sprattel! Om jag bara lyckas få till quickstepstegen samtidigt som jag ställer mig upp så ska ni få se på jackpottbelöning! Matte! Tjoho! Jag är hääääär borta! Nu kan du klicka och belöna så kommer jag och slår gorillatassarna i dina njurar. Okej?

Jag sa SITT. Bara SITT. Endast SITT. Helst i fotposition. Men det var liksom inte så noga egentligen. Det var just det däringa SITT som var fågeln i kråksången så att säga. SITT.

Rallylydnad med Snigel. Stånga mig. Kölhala mig. Dra mig långsamt upp och ner i en dramat. What was I thinking? För guds skull....





Foto: Leona Örtenberg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar