tisdag 3 december 2013

Vi håller bloggpaus

Just nu är det bloggpaus för oss. Bloggpaus för att vi har fått tråkiga saker att tänka på och bekymra oss över. Tråkiga Snigelsaker. Om livet är precis så orättvist som jag hittills fått lära mig att det är så är Snigel sjuk. Eventuellt väldigt sjuk. Frågar man Snigel själv så mår hon alldeles toppelitoppen. Frågar man veterinären så är det inte så säkert att de håller med. Men att fråga en Snigel som antagligen skulle tjoa sig fram i takkronorna även om hon så hade ett brutet ben, är kanske inte det allra bästa man kan göra. Man kan inte riktigt lita på henne när det kommer till sånt där. Istället får vi förlita oss på prover och undersökningar. Och vänta på svar.

Och därför håller vi bloggpaus. För det är svårt att skriva om roliga saker när allting känns alldeles svart och tomt. Speciellt när svart- och tomhet rör någon av mina flickor.

Så vi håller bloggpaus. Om allting ändå går vägen och om livet kanske inte alls är så orättvist ändå, så kommer vi tillbaka. Men går saker inte alls vägen, så kommer vi nog inte tillbaka.

Men oavsett så har jag världens tappraste, bästa och mest underbara Snigel som jag är så oändligt tacksam över att ha fått in i mitt liv.


1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att allt ska gå bra för fina Snigel <3

    SvaraRadera