måndag 9 december 2013

Shopping av nödvändigt onödiga prylar

Jomen så var det det här med shopping av nödvändigt onödiga prylar. Eller onödvändigt nödvändiga prylar. På Stora Stockholm.

Något som jag absolut såklart måste dela med mig av. Om inte annat för att ytterligare bekräfta hur fantastiskt nördig och allmänt rosafnittrig och fånig jag är.

Snigel är på god väg att växa ur sin sele. Så att införskaffa en ny sele till henne var faktiskt helt legitimt och alldeles nödvändigt. Faktiskt. Att LusHund sedan måste ha en likadan säger ju sig själv. De kan ju inte ha olika selar. Hur skulle det egentligen se ut?

Flickorna har sedan innan varsin Boett spårsele som jag är toknöjd med. Lushund är nämligen byggd som en ostbåge och inte ens måttbeställda specialselar sitter bra på henne. Men Boetts enkla svarta spårsele med reflexer sitter som en smäck. Men en svart gul sele. Helt ärligt. Hur rosafnittrigt är det? Inte alls. Således kan ni ju föreställa er min lycka när jag går förbi Boett montern och hittar spårselar med både nylonband, koppelfäste, reflex och rosa! Det visade sig vara en specialmodell framtagen just till mässan. Så tjoho på den och tjejerna blev varsin sele rikare.





En sväng förbi hundstallets monter är ju ett måste och vips blev flickorna varsin sele och varsitt halsband rikare. Gustaf & Evita hade nämligen sponsrat en hel hög med helt nya selar och halsband som såldes ut för otroliga 25 kr styck. Och fantastiskt nog fanns där en sele och ett halsband i Lusstorlek och en sele och ett halsband i Snigelstorlek. Färg? Behöver ni verkligen fråga?





För en tid sedan budade Snigels underbara gudmor hem det ljuvligaste täcke jag någonsin sett till Snigel. Men det visade sig snabbt att täcket var i minstaste laget. Men Skam den som ger sig, med lite pysslande lyckades jag förlänga täcket såpass att hon nog kan använda det minst en månad till. Täcket är nämligen helt fantastiskt, passformen perfekt, materialet super - och färgen.... ja ni gissade rätt. Men detta täcke är taget ur produktion och har visat sig vara helt omöjligt att få tag på nån enda stans i Europa (ja, jag är precis exakt så nördig). Så gissa om jag glädjetjoade när jag plötsligt får syn på ett enda exemplar av Snigeltäcket i en monter. Dessutom i "rätt" storlek. Det enda butiken hade. Och billigt dessutom. Så nu kan Snigel växa på bäst hon vill... om cirka 3 kilo och ett par centimeter till finns det ett tokfint tokrosa täcke som väntar på henne! För stor och stark, det har vi ju bestämt att hon ska bli!


Sen snubblade jag över en hel monter full med tokroliga kampleksaker. Vad sägs om tvättbjörnssvans? Bäverpäls? Grävlingspäls?  Bäverpäls fick det bli då jag tycker att vi har nog med tvättbjörnar här hemma.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar