onsdag 23 oktober 2013

Gödningsmedel mellan trampdynorna

Något som alla valpar har gemensamt är att de växer. Tydligen. Så även Snigelvalpen. Hon har faktiskt gått och blivit hela dubbelt så stor mot när hon kom hit för snart två månader sedan. Det är ganska så mycket stor det. Fast samtidigt så är hon ännu så väldigt väldigt liten. Men ändå stor.

Konstigt det där, men det beror liksom lite på vad man jämför med. Jämför man med till exempel mjölkpaket så är hon ganska så många paket stor nu. Men jämför man med en bil eller en cykel så är hon väldigt väldigt liten. Jämför jag henne med LusHund så har hon blivit stor. Inte samma stor som LusHund men större än vad hon var innan och nästan nästan lika stor ändå. Men jämför jag henne med en labrador eller en älg så ser hon precis lika liten ut som när hon kom. Men jämför jag med min ena sko eller med min telefon, ja då blir hon genast mycket mycket större.

Som sagt. Konstigt det där alltså. Hur något kan vara stort men ändå litet. Och tvärtom.

Större har hon blivit. Men inte så stor att jag börjat leta efter nödbromsen ännu. Det är nästan så att jag snarare börjar undra om jag inte behöver hälla lite gödningsmedel mellan trampdynorna på henne ibland för annars kommer hon aldrig att nå upp till diskbänken. Men det är nog faktiskt kanske ganska så lika bra.

5 kilo väger hon. Höjden är det lite svårare med eftersom hon precis som LusHunden blir som en sladdrig pommes frites när man tar fram mätpinnen och maskar och sladdrar sig åt alla möjliga omöjliga håll som om hon lekte inte nudda golv på ett golv som gav elstötar. Fast med mätpinnen då. Svårmätt med andra ord. Men ungefärliga 30 centimeter och några maskar åt höger och vänster skulle jag bedöma hennes höjd till. 14 veckor gammal idag dessutom.


1 kommentar:

  1. Vid 14 veckor var Kaos en ca 35 cm hög jätte och vägde hela 6,4 kg! :)

    SvaraRadera