måndag 16 september 2013

Pop Rock Pyrre

Jag vet inte hur många av er det är som kommer ihåg det här fantastiska godiset? Ni vet godiset som poppar, hoppar och skuttar i munnen? Godiset som gjorde en alldeles pirrig och fnissig som barn? Godiset som gjorde att man nästan såg ut att tugga fradga?

Nåväl, för er som inte gör det, och därmed missat något av det bästa som har hänt, kan hitta en tydlig förklaring här.

Varför pratar jag godis så här på morgonkvisten? Jo, det är nämligen så att jag tror jag har hittat det som inspirerade godisforskarnissarna till att forska fram det här eminenta, kolsyrefantastiska poppiga godiset. Deras inspiration och källan till detta fnissiga godis måste ju självklart vara en Berger des Pyrénées. Något annat är liksom inte möjligt.

Den poppar. Den skuttar. Den hoppar. Den sprakar. Den fnissar. Och den tuggar definitivt fradga när den är på sitt allra bästaste pyrrehumör. Den gör dessutom alla dessa saker när det är som mest olämpligt (precis som godiset -  hur många gånger försökte man inte äta det i smyg på lektionstid liksom?). Helst när matte sover. Eller en granne sover. Eller när någon längst ner i Skåne sover. För jag är övertygad om att det, precis som godiset, hörs hela vägen dit.

Pop Rock Pyrre. Helt klart.


(Bild lånad härifrån - där ni finurligt nog även kan beställa hem egna Pop Rock påsar. eller kanske pyrrar?: http://www.usagodis.se/pop-rocks-cherry?trackID=6217433)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar