onsdag 28 augusti 2013

Renovering

Kände att det var dags att ta tag i lite blogg renovering... nu när jag inte hittat hit på minst ett halvår och  när vi faktiskt väntar tillökning. För ja, den där lilla Snigeln upp i bannern är faktiskt vårat kommande lilla nytillskott. En liten Snigel, en svart sådan så självklart är det en LakritsSnigel. Vad annars? Och Snigel kan ju inte få känna sig utanför när hon kommer hit om 10 dagar (vem räknar? Inte vi inte... inte alls), så då måste självklart bloggen uppdateras, höststädas, dammas av, rebootas, inredas, puffas till och allt vad man nu behöver göra för att göra en blogg välkomnande. Så det har jag gjort idag. Hela morgonen faktiskt.

Men nu när detta är gjort så återgår vi till att vänta.. och räkna ner dagarna, och vänta lite till. Förväntan, pirr i magen blandat med livrädsla över att vi kommer ha sönder det nya lilla livet. Tänk om vi inte är tillräckligt förberedda för en liten Snigel? Tänk om hon inte tycker om oss? Tänk om Lushunden och LakritsSnigel gör gemensam sak och låser in mig i garderoben och kastar bort nyckeln? Det är väl egentligen det som känns mest troligt och som oroar mig mest (även om jag har en väldigt rymlig och mysig garderob). Jag tror nämligen att Lusen och Snigeln kommer älska varandra och alliera sig på en millisekund mot deras matte. Något säger mig att jag inte kommer att ha så mycket att säga till om här hemma om några veckor. Men å andra sidan... hur mycket hade jag att säga till om från början egentligen?

Så komsi komsi lilla LyckoSnigel.. vi längtar efter dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar