tisdag 29 januari 2013

YES!

Det funkar! Fortsatte som planerat idag, och hade bland annat även lagt ut en tandborste bland alla leksakerna. Den blev snabbt favoriten av alla saker och hon greppade den gång på gång. Antingen så lade hon sig ner och tuggade på den eller promenerade runt och spottade ut den på golvet. Men man kan ju inte få allt på en gång.... och i det här stadiet hade hon ingen koll på vad jag gjorde med godisskålen utan hon "lekte" mest med tandborsten och hämtade godis jag kastade iväg. Men hon greppade i alla fall tandborsten gång på gång.

Vid tredje passet så började hon fokusera mer på mig, och vad jag gjorde. När hon visade intresse för tandborsten lät jag handen närma sig skålen, tappade hon tandborsten eller slutade försöka ta den så tog jag bort handen. Sakta med säkert såg jag hur poletten trillade ner och hon började faktiskt "testa" mig genom att se vilka beteenden som fick handen att närma sig skålen och vilka som fick mig att ta bort den. Vips så stod hon med tandborsten i munnen i flera sekunder.... nästa gång så höll hon i den i minst 10 sekunder! Yay!

Att hon sen två sekunder senare bara stirrade fånigt på mig, som hon gör när hon inte förstår, tänker matte strunta i fullständigt eftersom hon idag är min SUPERLUUUUS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar