torsdag 17 januari 2013

Framsteg

ja, vi gör faktiskt lite framsteg här hemma. Fortsatte med klossträningen idag, där vi så sent som igår fortfarande hade problemet att hon blir så ivrig att hon ställer sig framför mina ben och trycker sig mot mig, snett bakåt. Idag provade jag att stå längre ifrån "klossen" och vips så såg jag en markant förbättring. Ooops..... Vet fortfarande inte riktigt om hon har förstått vad hon sysslar med, men jag tror det går åt rätt håll, sakta, svajigt och ostadigt, men ändå åt rätt håll.

Skrammelträningen går också framåt... men ja, hela tanken med det här är att hon ska tycka att det är kul. Det gör hon inte. Hon gör det för att hon får godis, punkt. Men det är inte alls samma träningsglädje som hon visar när vi tränar annat. Så där får jag helt enkelt klura lite på hur jag ska göra det roligare. Det blir nog lättare när vi kan vara ute som vanligt igen.

Förutom träningen så har damen fruktansvärt tråkigt. Vilket märks på det faktum att hon knaprade i sig en stor bit av sin body som hon haft efter operationen för att slippa tratt. Skitunge! Matte nojar just nu inte alls över stop i tarmen.... inte alls! Tur att man jobbar på en veterinärklinik så att man är snabbt på plats om det skulle gå tokigt. Så ja... nu blir det uppblåsbar krage för damen när hon är utom synhåll!

Videosnuttar från dagens träning.

http://www.youtube.com/watch?v=2Kfb5MkTEtU&feature=share

http://www.youtube.com/watch?v=3hfbrDJ0Sy8&feature=youtube_gdata

Så här fin är numera hennes H&M Body och så här ynklig ser man ut med en frälsarkrans runt halsen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar