tisdag 17 januari 2012

En vanlig måndag... eller?

Nix! Ingen som helst vanlig måndag! Däremot är det första måndagen då ja har hund! Måste däremot erkänna att jag fortfarande är i det stadiet där ja måste nypa mig själv lite extra i armen samt stoppa snoken i Önskas päls lite extra då och då baraför att bekräfta att det faktiskt är sant!

Jag var den som vaknade först.. av att JAG var kissnödig... inte lilltösen som bara blängde på mig och mumlade nått om att jag borde få koll på min egen blåsa innan jag anmärkte på hennes!

Frukost, bus varvat med gos och vår allra första tidiga morgon skogspromenad. Underbart! Önska pinnade glatt på bredvid mig utan koppel hela vägen. Inte det minsta läskigt ansåg hon! Efter hemkomst däckade trött valp av, och jag lämnade henne ensam - vilket hon klarade galant! Min superduktigabästavalpusling!

På eftermiddagen fick hon följa med matte till skolan och bli passad utanför av Bästaste Tant Tova ett par minuter - inga problem! Sedan släpade matte iväg henne till veterinären. Tidsbokning för revaccination samt att jag vill ta med henne dit ett par gånger utan att göra något (annat än  att ge godis och mysa) för att ge henne vad jag hoppas är relativt positiva associationer till veterinären. Vi passade även på att väga lillskrotet - 2,9 kg! Det ni! Inte mycket större än en iller :D

Passade även på att ta lite förnedringsbilder på stackars tösen i sin röda polotröja...

På kvällen blev vi bjudna på middag hos Tant Tova - och Önska fick träffa sin barnvakt Choice för första gången. Han var så snäll och tålmodig med Önsket som tyckte att han var ganska så läskig. Han lade fram leksak på leksak till henne och visade hur man skulle leka med dem. Önska var skeptisk, speciellt till hans lekinviter... han är ju stor som en elefant - MINST! Men efter en liten powernapp blev det bättre och hon travade glatt mellan Choices ben, och lekte med aaaaaaalla leksakerna!Bäst var såklart en Anka, lika stor som henne själv! Hon var så duktig min lilla stjärna!

Snattade även lite bilder från Tovas (Choices) blogg 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar